نوشته‌های علیرضا امامی

مؤسسات مطالعاتی و پژوهشی مختلفی گزارش‌های آینده‌پژوهی درباره صنعت خودرو منتشر می‌کنند. در تمام این گزارشات به این نکته اشاره شده که در زنجیره ارزش صنعت خودرو در دهه‌های آتی، بخش قابل توجهی از گردش مالی و سودآوری، مربوط به باطری است. گاهی عددهایی که برای این حوزه داده‌اند عجیب به نظر می‌رسد. حتی برخی از این مؤسسات تا 60% از کل ارزش افزوده قابل کسب در صنعت خودرو را به صنعت باطری نسبت داده‌اند!


در کشور ما بارها و بارها برای ورود به صنعت خودروی برقی تلاش شده است. پروژه‌های متعددی در دانشگاه و در صنعت انجام شده است؛ اما هیچ وقت شاهد تجاری شدن موفقیت‌های کوچک و بزرگ حاصل از این پروژه‌ها نبوده‌ایم.


ما در مورد خودروی برقی داریم به جای در، از پنجره وارد می‌شویم! اساسا داشتن صنعت خودروی برقی، بدون داشتن صنعت باطری با برتری عملیاتی غیرممکن است. اولین سرمایه‌گذاری‌ها در این مسیر باید در صنعت باطری اتفاق بیفتد؛ یعنی جایی که مورد غفلت مسئولین و صنعتگران و سرمایه‌گذاران ماست؛ صنعتی که هنوز در تناسب با گستردگی و بزرگی صنعت خودرو، کوچک و نوپا محسوب می‌شود؛ اما آینده این صنعت را رقم خواهد زد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی