نوشته‌های علیرضا امامی

ایران و فرصت ورود به صنعت خودروهای برقی

يكشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۰

صاحبان تکنولوژی های قدیمی ترجیح می دهند با معایب آنها کنار بیایند و از سود قابل قبول آنها لذت ببرند. سری که درد نمی کند، دستمال نمی بندند!


تسلا با سرعت زیادی شروع به تولید تکنولوژی در زمینه خودروهای برقی کرد و تمام اختراعاتش را هم باز گذاشت تا دنیا بتواند روی آنها سرمایه گذاری کند و هزینه های این تکنولوژی را کاهش دهد. در شرایطی که خودروسازها روی سلول سوختی تحقیق و توسعه می کردند و برای آن، افق پنجاه ساله تصور می کردند، تسلا خودروهای برقی قابل قبولی با تکنولوژی باطری به دنیا معرفی کرد و ثابت کرد که عصر خودروهای برقی، زودتر و نه با تکنولوژی سلول سوختی، که مبتنی بر باطری فرا خواهد رسید. سایر خودروسازها مجبور شدند به پیچیدگی و هزینه های خودروهای هیبرید تن بدهند تا عقب نمانند؛ و کم کم ناچار به عبور از پل خودروهای هیبرید و ورود جدی به دنیای خودروهای تمام برقی مبتنی بر باطری شدند.


بیشتر اوقات، پذیرش ریسک یک تکنولوژی جدید یا نوظهور، از پذیرش ریسک سرمایه گذاری روی یک تکنولوژی قدیمی راحت تر است! به همین دلیل، ما در برخی زمینه ها فرصت هایی داریم که حتی کشورهای پیشرفته ندارند. ما می توانیم بدون ورود به حوزه خودروهای هیبرید، مستقیما با خودروهای تمام برقی مبتنی بر باطری وارد صنعت خودروهای برقی شویم. این مستلزم سرمایه گذاری روی تکنولوژی تولید باطری های مناسب خودروی برقی، با کیفیت و حجمی است که بتواند از تولید حداقل سالانه نیم میلیون دستگاه خودروی برقی و خدمات پس از فروش آن پشتیبانی کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی